Muscleboard
Michelle Heuts (Bodyfitness) - Afdrukversie

+- Muscleboard (http://www.muscleboard.nl)
+-- Forum: Wedstrijd Sectie (http://www.muscleboard.nl/Forum-Wedstrijd-Sectie)
+--- Forum: Interviews (http://www.muscleboard.nl/Forum-Interviews)
+--- Topic: Michelle Heuts (Bodyfitness) (/Thread-Michelle-Heuts-Bodyfitness)

Michelle Heuts (Bodyfitness) - Patriezel - 08-08-2013

We trappen de interviews af met een dame die dit voorjaar een razendsnel debuut heeft gemaakt bij de IFBB Nederland.

Michelle Heuts won haar klasse op zowel de JBC als de Open Rotterdamse, waar ze ook nog eens de overall titel mee naar huis nam, om vervolgens op de NK een zeer verdienstelijke 2e plaats te halen.

Hoog tijd om deze dame wat beter te leren kennen!

==========================================
Naam: Michelle Heuts
Geboortedatum: 24 08 1991
Afkomst: nl
Beroep: ex militair/ opleiding personal trainer.
Wedstrijd resultaten:
- 4e walters open holland 2012
- 1e JBC 2013
- 1e Open Rotterdamse 2013
- Overal winnares Open Rotterdamse 2013
- 2e NK 2013

Wedstrijd begeleider: Andrew Houtveen
Sportschool: Haefland sport
Sponsor: nog geen.
Website: Facebook.com/ifbbmichelleheuts

Waarom en wanneer begon je met bodybuilding?
In 2012 was mijn eerste wedstrijd. Maar deed al 7 jaar aan fitnessen en hardlopen. Januari 2012 ben ik begonnen met voedingsschema’s. vanaf toen zag ik pas echte vooruitgang.
Waardoor houd je zoveel van deze sport?
Omdat je als je aan het ‘cutten’ bent jezelf een keer gaat tegenkomen. En dan geef je toe of je pusht hard door en wordt je mentaal steeds sterker. Je ziet ook je lichaam veranderen dat vind ik zo mooi om te zien hoe een lichaam binnen 1½ weken kan veranderen.
Welke tegenslagen heb je moeten overwinnen?
Tegenslagen, niet echt. Vond het jammer dat mijn aller eerste wedstrijd 4e werd. Daarom heb ik mezelf 1 jaar lang gepusht. En heb ik mezelf voorgenomen bij de top 3 te horen. Verder heb ik een blessure gehad met mijn eerste wedstrijd: knie blessure en onderrug blessure. Waar ik soms nog steeds last van heb.
Wat was tot nu toe het mooiste bodybuilding moment van je leven?
Moet ik toch eerlijk zijn, het moment net voor je het podium op gaat en het moment op het podium. De adrenaline die door je lijf heen gaat. Dat je mensen hoort juichen. En wat het zich na de wedstrijd brengt, zoals mijn fotoshoot en interview in de Flex van September.
Hoe ziet je favoriete trainingsschema er uit?
Die bestaat uit: Drop sets. Beginnen met 10-12 herhalingen 2x. met 1 min rust. En dan dropsets: 8 herhalingen verlagen met 20% geen rust tussendoor. En steeds weer verlagen met 20% en zo door tot je niet meer kan.
Wat zijn je favoriete supplementen?
Whey en caseïne.

Wat zijn je minst en meest favoriete oefeningen?
Minst: 2 weken voor je wedstrijd, die cardio die je dan moet doen. Vind ik zwaar en minder leuk om te doen omdat je lichaam als helemaal leeg is.
Favoriete oefeningen:
alle shoulder oefeningen en alle hamstring oefeningen.
Wat vind je zelf jouw sterkste pose?
Back pose.
Wat is je volgende doel binnen de sport?
Nederlands kampioen worden en dan me eerste internationale wedstrijd doen. Verder me diploma personal trainer halen, en dan mensen helpen gezonder te leven.
Wat vind je het moeilijkste aan bodybuilding?
Dat je niet eens is met je vriendinnen of familie gezellig op het terras kan gaan zitten en even lekker een hapje kunnen eten. Ik doe namelijk maar 1x per week 1 maaltijd cheaten
Wat houdt je gemotiveerd?
Mijn voorbeeld, Erin Stern. En mijn drang om Nederlands kampioen te worden. Ben namelijk ontzettend fanatiek.
Hoe lang voor een wedstrijd begin je aan je poseer routine, en hoe lang ben je daar mee bezig?
Meestal begin ik direct als ik begin met de voorbereiding en ik bouw het dan op naarmate de wedstrijd dichterbij komt. Ongeveer 30 min per dag.
Welke muziek draai je het liefst tijdens de training en welk nummer motiveert je het meeste tijdens de training?
House muziek vind ik heerlijk om te trainen verder ook dubstep. Zoals het nummer Ellie Goulding feat Lupe Fiasco- lights.

Wie is jouw grootste inspiratie/voorbeeld binnen de sport?
Erin Stern, ook al werd ze 3e op de Arnold dit jaar. Toch vind ik haar fysiek ontzettend mooi, zo wil ik ook worden.
Naast wie zou je graag een keer op het podium willen komen te staan?
Niet zo moeilijk Erin natuurlijk!
Wat is jouw gouden tip aan beginnende atleten?
Doorbijten als je het moeilijk hebt! Het is het allemaal waard! En het is geen dieet! Het is een levensstijl!
Heb je ook andere sporten of hobbies buiten bodybuilding? Hardlopen, snowboarden
Waar kan je echt niet tegen ?
Mensen die naar de sportschool komen die daar niet komen om te sporten maar te socializen. Die dan net je apparaat bezet houden.
Wat zijn je beste en slechtste eigenschappen?
Beste: als ik iets doe, doe ik het voor 300%. Dus zal ik er alles aan doen om de beste te zijn/worden. Als ik in de sportschool aan het zweten ben. Denk ik aan: Dat er ergens een meid is die warming up doet met mijn maximale gewicht.
Slechtste:
dat ik 300% voor iets ga. Kan ook nadelig zijn, bijna obsessief met voeding bezig.
Hoe zie je jouw toekomst?
Nederlands kampioen zijn. Werken in een sportschool als personal trainer. Op posters staan voor motiveren voor mensen op gezond te leven. En wat ik helemaal geweldig vind: zoals het tv programma OBESE, mensen die het zwaar hebben in hun leven, en helemaal fysiek aan de grond zitten, deze mensen op te bouwen en hun weer gezond te laten leven.
Wat is je favoriete eten?
Chinees en dan vooral gebakken banaan hmmmmmmm.
Wat doe je het liefst in je vrije tijd?
Familie is voor mij belangrijk dus of iets met me familie doen of met me vriendinnen. En dan bedoel ik niet sporten maar terrassen of uitgaan.
Wat is je favoriete foto van jezelf?

RE: Michelle Heuts (Bodyfitness) - ironwarrior - 08-08-2013

Leuk!
Mooie foto ook.

RE: Michelle Heuts (Bodyfitness) - Tigurius - 08-09-2013

Nice , Mooie dame ! en erg jong nog Smile

RE: Michelle Heuts (Bodyfitness) - Beaudien - 08-09-2013

Leuk! En heel mooi!

RE: Michelle Heuts (Bodyfitness) - Phoenix - 08-09-2013

Knappe dame met een knap fysiek. Goed om te zien dat zulke jonge mensen al wel de discipline op kunnen brengen om het uiterste van hun lichaam te vragen