Welcome to Muscleboard, please Login or Create an account to get full access to the forums.
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

creatine beste direct na trainen

Offline Mart Posted 11-04-2015 - 17:17
Bericht: #1
Administrator
Administrators
541 Posts
Reputatie: 7
Creatine neem je het best direct na de training volgens enkele onderzoeken en beweringen van wetenschappers.

Ikzelf ben ook van mening dat creatine het beste genomen wordt op het moment dat je lichaam het kan gebruiken of opnemen.
Voor creatine geldt dezelfde regel als voor glycogeen voorraad, vol is vol. Dus eenmaal verzadigd kan je er bij proppen wat je wilt maar het gaat niet doen wat je wilt dat het gaat doen.
Teveel KH wordt opgeslagen als vet reserve en teveel aan creatine plas je uit maar je gaat ook op verkeerde plaatsen extra vocht opslaan.

Je gebruikt ongeveer 2 gram per dag aan creatine(bodybuilders iets meer) en dit vult weer aan door voeding (vnl dierlijke bronnen) 
Velen nemen creatine bij het ontbijt. Op dit moment van de dag heb je nog totaal geen krachtinspanningen geleverd dus die 2 gram die je per hele dag verbruikt heb je nog lang niet aangesproken. En het principe was, vol = vol. Creatine wacht niet een halve dag om te worden opgenomen in de spieren. Je plast het dus grotendeels ongebruikt weer uit. En daarnaast bouw je extra vocht op.

Mijn advies, neem creatine in 2 delen á 2 - 2,5 gram 1 deel voor de training en 1 deel direct na de training. Vanaf een half uur tot een uur zit de creatine in je bloed en zal dan al tijdens de training z'n werk doen. Na de training heb je een verbeterde opname en werking.
Volgens onderzoeken zou na de training ook beter zijn dan voor de training en beiden zijn beter dan in de ochtend nemen.


[font='Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif]The benefits of creatine supplementation appear to be more prominent when taken closer to the resistance training workout than when compared to supplementation at other times of the day, and at this moment in time it seems this benefit applies equally to taking creatine before the workout and/or after the workout[/font]


[font='Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif]Bron: [/font]http://examine.com/supplements/creatine/


[color=#1e1e1e][font=Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif][size=small]Bron: http://www.nutraingredients-usa.com/Rese...nt][/color]
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-04-2015 om 17:18 door Mart.)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn spieren schrikken nooit...ze kunnen alleen 2 trucjes; aanspannen en loslaten......meer niet. Dat is ook alles wat ze moeten doen om te groeien en sterker te worden.
Mart.
Back to top Find Quote


Ga naar locatie:

User(s) browsing this thread
1 gast(en)