Welcome to Muscleboard, please Login or Create an account to get full access to the forums.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Viking, een nieuwe start

Offline Viking18 Posted 08-18-2013 - 12:55
Bericht: #31
Senior Member

337 Posts
Reputatie: 3
Vanaf morgen na elke training 10 minuten interval training, vooral om conditie wat te verbeteren. Als vet% ook daalt zou dat mooi zijn, maar heb er mijn voeding (nog) niet op afgestemd.
Back to top Find Quote
Offline quibus Posted 08-18-2013 - 16:19
Bericht: #32
Member

104 Posts
Reputatie: 5
Gaat lekker he hierzo..
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-18-2013 - 16:37
Bericht: #33
Senior Member

337 Posts
Ja gaat echt super, dankjewel. Elke dag om zelfde tijd opstaan en naar bed is nog wat zwaar af en toe, maar heb niets te klagen opzich. Over 5 dagen weer ''de 23e'', dus zal dan weer foto plaatsen. Vooruitgang niet echt goed te zien door al dat vet (huil huil), maar ben wel weer iets gespierder en stuk sterker geworden.

Het lijkt me een mooi doel voor mezelf om eind december rond de 12% vet te staan, wanneer zal ik dan beginnen met cutten? Ik zal dan ook een hometrainer kopen (zag al dat ze vrij goedkoop waren 2e hands) en ochtendcardio doen.
Back to top Find Quote
Offline quibus Posted 08-18-2013 - 16:53
Bericht: #34
Member

104 Posts
Das moeilijk te zeggen man..ik zag er laatst 1 die ging van 15 naar 5 in 2,5 maanden en verloor amper spiermassa, maar volgens mij is een % per week vrij reeel, maar ik ben niet zo van cutten en bulken dus zou dat niet zo stellig durven zeggen.
Is ook net hoe diep je gaat, ga je cutten met allen snijbonen en witvis bij wijze van of eet je 3 boterhammen per dag minder.
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-18-2013 - 17:36
Bericht: #35
Senior Member

337 Posts
Ik eet al geen brood, dus dat is al 1 probleem opgelost. Vind vis en boontjes/broccoli geen probleem hoor, ook niet overdag. Ik woon op dit moment wel bij ouders, maar ze zijn al gewend dat ik bijvoorbeeld rijst pak als zij aardappels eten etc, of minder pasta pak en dan bakje kwark erna. Ook eet ik rijst met kip/tonijn/eieren overdag als zij brood eten. Denk dat als ik uitleg dat ik vet eraf wil en daarom avondeten voor mezelf zal maken, dat ze het niet eens erg zullen vinden.

Maar er moet hier ook 10% af ongeveer, en aangezien ik nog geen ervaring hiermee heb, zal het misschien minder goed verlopen. Denk dus het best om snel te beginnen.

Zoals ik nu beetje voor me heb:

2500 kcal per dag, 90 gram vet (810 kcal), 270 gram eiwit (1080 kcal), 150 gram koolhydraten (600 kcal). Koolhydraten zijn dan vooral havermout ontbijt, rijst lunch (automatisch na trainen als ik train want ik train in ochtend), en groenten.

3 keer per week full body training, na afloop 10 minuten interval training.

7 keer per week 15 minuten ochtend cardio op nuchtere maag op hometrainer medium intensiteit.

Wat denken jullie ervan?
Back to top Find Quote
Offline quibus Posted 08-18-2013 - 18:04
Bericht: #36
Member

104 Posts
Ziet er ok uit toch? gewoon proberen man en hoe meer je opschrijft/bijhoudt hoe beter je straks weet waar het wel/niet goed ging/
Back to top Find Quote
Offline Tigurius Posted 08-18-2013 - 18:05
Bericht: #37
Senior Member

354 Posts
Oef als ik het zo zie zit je veels te hoog in je eiwt en veels te laag in je koolhydraten .

Probeer de volgende verhouding te maken 15 % vet 35% eiwit en ongv 50% koolhydraten .
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-18-2013 - 18:15
Bericht: #38
Senior Member

337 Posts
Je bedoelt aan kcal toch? Ik kom dan uit op 42 gram vet, 219 gram eiwit, 312 gram koolhydraten. Ik dacht altijd dat je laag in koolhydraten moest in cut en hoog in eiwitten om spierverlies te beperken en hoog in vetten. Klopt dat een beetje bij wat je in gedachten hebt?

Ik weet niet of ik hier mag linken naar een andere site, maar ik had die waarden voor voeding van mij van bodybuilding.com en dan plan van Jim Stoppani. Kwam ook ander plan tegen inderdaad waar ze meer jouw waarden gebruikten, Kris Gethin was dat.

Kan je me misschien zeggen waarom je denkt dat dat van jou beter is? Ik vind het altijd zo lastig dat iedereen wat anders zegt...
Back to top Find Quote
Offline quibus Posted 08-18-2013 - 18:18
Bericht: #39
Member

104 Posts
Ik denk dat je gewoon onder je behoefte moet eten, de ene doet dat met keto, ud2,hoog eiwit,laagvet,hoog vet etc. je moet uitzoeken wat voor jou werkt, ik heb zelf van alles gedaan, laag kh hoog vet lijkt goed te werken maar ik verlies bakken energie daarmee.
Dus nu eet ik gewoon 2,5xgewicht aan eiwitten 1xgewicht aan vetten en de rest aan carbs, enige wat dus verschilt bij een cut/bulk is de hoeveelheid eiwitten, wedstrijdvoorbereiding is weer een vak apart natuurlijk en daar kan ik niet over meepraten.
Back to top Find Quote
Offline Tigurius Posted 08-18-2013 - 18:24
Bericht: #40
Senior Member

354 Posts
Klopt je berekend gewoon uit wat je basis behoefte is en daar ga je 15 % onder zitten .

Je moet ind hoog in eiwitten zitten maar je eiwitten moeten niet hoger zijn dan je koolhydraten . Je zou nog iets kunnen schommelen bv 45 procent koolhydraten en 40 % eiwit . De koolhydraten zijn natuurlijk je brandstof om je motor draaiende te houden enzo vet te verbranden . Je eiwit gebruik je voor je spieren te laten herstellen/bouwen. Krijg je te weinig koolhydraten binnen gaat je lichaam bv naar je eiwitten grijpen .
Back to top Find Quote

Ga naar locatie:

User(s) browsing this thread
1 gast(en)