Welcome to Muscleboard, please Login or Create an account to get full access to the forums.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Viking, een nieuwe start

Offline Viking18 Posted 07-30-2013 - 8:52
Bericht: #11
Senior Member

337 Posts
Reputatie: 3
Dankjulliewel Smile crash kan dus ook komen van wms? Dat wil ik namelijk echt zoveel mogelijk voorkomen, is voor mij belangrijker dan spieropbouw.
Back to top Find Quote
Offline Mart Posted 07-30-2013 - 12:56
Bericht: #12
Administrator
Administrators
541 Posts
Reputatie: 7
als je een crash wilt voorkomen dan neem je trage koolhydraten bronnen. WMS is een apart verhaal. Is redelijk snel, maar geeft geen crash is mijn ervaring.
Ik ben er nog geen duidelijke en overtuigende info over tegen gekomen mbt bloedsuiker stijgingen dus ik ga er vanuit dat je geen extreme pieken en crashes krijgt omdat het geen suiker is maar een poly - glycogeen en als glycogeen wordt getransporteerd en opgeslagen.
Voor bloedsuiker response of stijging kan je ook gewoon alleen whey-eiwit nemen. De whey geeft geen enorme piek en de piek neemt geleidelijk af.

In de afbeelding zie je enkele stoffen en de bloedsuiker response op die stoffen. Je ziet dat als je bijvoorbeeld dextrose zou nemen dat het dan beste in je shake zit. Het zal de piek verminderen en de opname duur van je bouwstoffen verlengen en verbeteren.

[Afbeelding: bloedglucoseresponse.jpg]

Uploaded with ImageShack.us

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn spieren schrikken nooit...ze kunnen alleen 2 trucjes; aanspannen en loslaten......meer niet. Dat is ook alles wat ze moeten doen om te groeien en sterker te worden.
Mart.
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 07-30-2013 - 15:33
Bericht: #13
Senior Member

337 Posts
Oke, in dat geval ga ik wel weer over op enkel whey en uur later oid een maaltijd. Bedankt voor alle informatie.
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 07-31-2013 - 11:49
Bericht: #14
Senior Member

337 Posts
Zojuist echt een super training gehad. Werd vrij vroeg wakker dus was bang dat niet erg lekker zou gaan, maar niets was minder waar. Alle gewichten omhoog, alleen die lat pulldown blijft maar hangen op 45kg, hoe erg ik ook mn best doe...

Leg press: 15x105, 15x105, 13x105. Gewicht al verhoogd, ging alsnog vrij makkelijk Smile
Calve press on leg press: 20x175, 18x175, 17x175
Decline dumbell press: 15x12, 12x12, 15x10. Gewicht ook hier omhoog, ging top. Bij tweede setje voelde ik rechter duim even kort, maar gevoel ging al snel weer weg gelukkig dus kon derde setje weer knallen.
Lat pulldown: 13x45, 7x45, 12x35. Zoals gezegd, gaat maar niet omhoog. Probeer vaak tussen 8-12 uit te komen, dus als ik zwaarder ga wordt dit lastig. Eerste setje wel 13 reps gehaald, dus volgende keer wellicht op 50 starten. Enig advies hierover zou welkom zijn.
Shoulder dumbell press: 14x7, 15x7, 15x7. Ook hier dus sterker geworden. Gewicht volgende keer omhoog naar 8 kg.
Tricep cable pushdown: 12x60, 6x60, 8x50.
Bicep one arm preacher curl: 20x8, 11x9, 8x9. Ook hier sterker geworden en dus volgende keer gewicht wat omhoog.
Crunches: hou ik niet echt bij, twee setjes tot failure.

Morgen weer naar vermoeidheidscentrum. Benieuwd wat ze nu weer voor me in petto hebben. Geloof in ieder geval wat bloeddruk meten op verschillende momenten, maar dit is meer voor zekerheid, verwacht niets speciaals. Over tijdje dan nog een eindgesprek van de intake, en dan kan als het goed is de behandeling beginnen. Moet zeggen dat ik me veel beter voel sinds studiestress weg is, en sporten gaat ook uitstekend. Denk dus dat die stress toch grote invloed heeft gespeeld. Het gaat zelfs zo goed dat ik al een cut overweeg met ochtendcardio zoals Leroy me adviseerde, maar hier wacht ik toch nog maar even mee voor zekerheid.
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-01-2013 - 15:37
Bericht: #15
Senior Member

337 Posts
Tnx alle twee, waardeer ik erg Smile

Vandaag dus weer naar kliniek, maar weer niet zoveel te melden. Lijstje invullen, geheugentestje, en bloeddruk half uur lang meten om zoveel tijd. Zou graag iets specialers melden, maar dat is er niet. Over twee weken weer gesprek en daarna kan als goed is behandeling beginnen.

Morgen weer trainen, erg veel zin in. Voeding gaat ook echt goed laatste maand. Ik ben niet op de gram strict, maar altijd wel ontbijt, snack, lunch, snack en voor slapen volgens schema. Het avondeten is dus niet strict, maar probeer altijd wel op carbs te letten etc. en als ik denk "te weinig eiwit", neem ik wat magere kwark als "toetje".
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-02-2013 - 10:51
Bericht: #16
Senior Member

337 Posts
Leg press: 15x115 15x125, 12x125
Calve press on leg press: 20x185 15x195 13x195
Decline dumbell press: 12x14 14x12 12x12
Lat pulldown: 8x50 8x45 11x40
Shoulder dumbell press: 8x8 8x8 8x8 (had bankje te recht op bij eerste set, dus stopte voor failure)
Tricep cable pushdown: 10x70 10x60 10x50
Bicep one arm preacher curl: 12x9 11x9 10x9

Was weer echt een toptraining. Ook gewicht Lat Pulldown iets omhoog eerste set, en haalde 8 herhalingen, dus ben dik tevreden. Gewichten blijven omhoog gaan, dus erg mooi. Kuiten nu al op maximum van leg press, enig idee hoe ik dit moet oplossen? 1 been ofzo? Twijfel nog steeds over hometrainer aanschaffen voor ochtendcardio haha, lastig lastig lastig.
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-03-2013 - 16:22
Bericht: #17
Senior Member

337 Posts
Voel me weer vrij moe vandaag. Gister ook al (erge wallen tijdens trainen zag ik) en sliep ook matig. Hoop dat het morgen stuk beter gaat, anders sla ik maandag over denk ik. Het scheelt in ieder geval dat het al wat minder warm is, slaap ik ook wat beter. Vind het echt lastig in te schatten wanneer ik wel of niet moet gaan. Voelde me vanmiddag echt slecht bijvoorbeeld, en mezelf er toch toe gezet even naar sauna te gaan, en voel me gelijk stuk beter.
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-03-2013 - 21:28
Bericht: #18
Senior Member

337 Posts
Ja, lastig. Het gekke is dat ik me vaak wel beter voel na training, en bij dat vermoeidheidscentrum stimuleren ze ook dat je actief bent gek genoeg. Nog niet over 3x per week trainen gehad daar, maar ze zeiden ''doe wat goed voelt'' en tot nu toe voel ik me meestal lekker na een training. Tnx iig!
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-04-2013 - 20:29
Bericht: #19
Senior Member

337 Posts
Voel me weer slecht vandaag, dus morgen echt geen training. Ik ga wel met iemand mee, maar ik ga enkel voor sauna. Wellicht ook klein beetje zwemmen als ik me goed voel.
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 08-05-2013 - 13:31
Bericht: #20
Senior Member

337 Posts
Toch wel getraind, eigenwijs als ik ben Tongue. Vannacht 12 uur geslapen, en voelde me wel weer oke. Heb elk gewicht iets van 70% gepakt, en twee setjes van 15 ongeveer. Ook niks bijgehouden verder, maar was wel even lekker.
Back to top Find Quote

Ga naar locatie:

User(s) browsing this thread
1 gast(en)