Welcome to Muscleboard, please Login or Create an account to get full access to the forums.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Verbranding gewicht training

Offline Tigurius Posted 01-09-2014 - 12:13
Bericht: #11
Senior Member

354 Posts
Reputatie: 5
Dat mag jij vinden viking 
ik ben het er totaal niet mee eens . Enige waarbij ik me het kan voorstellen als je je lichaam aan het depleten bent .

http://www.humankinetics.com/excerpts/ex...ur-workout
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-09-2014 om 12:17 door Tigurius.)
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 01-09-2014 - 12:16
Bericht: #12
Senior Member

337 Posts
Reputatie: 3
Ga nu maar lezen Wink Plaag je ook een beetje hoor, om heel eerlijk te zijn weet ik niet eens zeker of het optimaal is voor massa bouwen, maar adviseer ik het vooral omdat mijn gezondheid zoveel beter is geworden en alles wat ik heb gelezen qua hoe dit beter is voor je gezondheid dan hele dag door carbs.
Back to top Find Quote
Offline Emilio75 Posted 01-09-2014 - 12:17
Bericht: #13
Junior Member

13 Posts
Reputatie: 0
Verbranding/metabolisme blijft 1-2dagen best een stuk hoger en zakt dan weg richting normaal. Het verschilt daarbij welke spiergroepen ke hebt getraind. Dit baseer ik op verloop van bloedsuikerwaarden.
Back to top Find Quote
Offline ironwarrior Posted 01-09-2014 - 17:13
Bericht: #14
Van de oude garde

1,347 Posts
Reputatie: 7
Ik schaar me achter Tigerius en Emilio.

Het is inmiddels bekend dat je verbranding na een intensieve krachttraining tot 2 dagen omhoog gaat.
Ook is het bekend dat je moet eten om te verbranden. Iemand die 6x p/dag eet heeft een snellere verbranding dan iemand wiens verbranding in de spaarmodus loopt omdat hij maar 2 tot 3 keer p/dag eet.
Als je weinig eet, dan gaat je lichaam juist meer vasthouden, omdat het in een soort crisismodus verkeert.

Maar de vraag was hoelang je verbranding hoger blijft na een goede krachttraining en het antwoord is 36-48 uur.

@Viking, ik denk dat jij vergeet dat je met jouw gezondheid anders reageert dan de meeste mensen.
Geen carbs eten betekent depleten, precies zoals Tigerius schrijft.

Een forum zonder humor, is als een sportschool zonder ijzer.
Back to top WWW Find Quote
Offline Mart Posted 01-09-2014 - 18:59
Bericht: #15
Administrator
Administrators
541 Posts
De verhoging in verbranding blijft zolang de spieren/lichaam extra energie nodig hebben om te herstellen.
Dus kan erg variabel zijn tussen de 12-24 tot 48 uur en misschien nog wel meer.
Maar in principe zou je om de dag of elke dag trainen dus de verbranding blijft dan continu hoog.
Hoeveel meer energie je gebruikt ligt aan je trainingsmethode en de intensiteit in de trainingen plus je HF en zuurstof verbruik in de trainingen.

Ik geloof ook in goed opgeladen zijn voor een training. Voor mijn gevoel train ik ook als een krant als ik vroeg in de ochtend zou moeten trainen. Ben dan nog niet goed doorvoed. Of je persee een KH maaltijd nodig hebt voor een training denk ik niet. Je kan prima zonder. Als je maar voorafgaande aan de training je lichaam en spieren goed gevoed hebt en voldoende vrije aminozuren in je bloed en lichaam hebt zitten om je te beschermen tegen teveel spier-eiwit schade

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn spieren schrikken nooit...ze kunnen alleen 2 trucjes; aanspannen en loslaten......meer niet. Dat is ook alles wat ze moeten doen om te groeien en sterker te worden.
Mart.
Back to top Find Quote
Offline Phoenix Posted 01-09-2014 - 22:06
Bericht: #16
Junior Member

29 Posts
Tevens wil ik aanvullen dat ook hetgeen wat je eet invloed heeft op je verbranding. Ik bemerk in de praktijk dat men zich er maar weinig van bewust is dat het verwerken van nutriënten ook veel energie kost om er bruikbare producten van te maken. Hier kan je als sporter ook je voordeel mee doen.
Back to top Find Quote
Offline Beaudien Posted 01-10-2014 - 11:35
Bericht: #17
Member

128 Posts
Interesant onderwerp!
Back to top Find Quote
Offline Mart Posted 05-09-2017 - 0:14
Bericht: #18
Administrator
Administrators
541 Posts
(01-09-2014 22:06)Phoenix schreef:  Tevens wil ik aanvullen dat ook hetgeen wat je eet invloed heeft op je verbranding. Ik bemerk in de praktijk dat men zich er maar weinig van bewust is dat het verwerken van nutriënten ook veel energie kost om er bruikbare producten van te maken. Hier kan je als sporter ook je voordeel mee doen.

Ja klopt, wat je eet kan de verbranding, met name dus de vet verbranding behoorlijk stimuleren of beïnvloeden.  Helaas zijn er groepen die dit onterecht tegenspreken en claimen dat het niet uit maakt wat je eet en dat je om vet te verbranden structureel te weinig moet eten en vervolgens slikken ze fatburners. Fatburners die gemaakt zijn met ingrediënten die bij de juiste voeding ook ruim aanwezig zijn.

Mijn spieren schrikken nooit...ze kunnen alleen 2 trucjes; aanspannen en loslaten......meer niet. Dat is ook alles wat ze moeten doen om te groeien en sterker te worden.
Mart.
Back to top Find Quote
Offline Mart Posted 08-20-2017 - 21:25
Bericht: #19
Administrator
Administrators
541 Posts
Ik zie dat ik de fout in ga met mijn reply, ik bedoelde net iets anders, al lijkt hete r op. Phoenix doelt op de producten die energie kosten voordat ze bruikbaar zijn, ja dat ook inderdaad. Bijvoorbeeld alleen al bij eiwit gaat er bijna een derde verloren aan energie voordat je de proteïne tot je beschikking hebt en je lichaam er iets mee kan. Vandaar dat het bijna onmogelijk is om dik te worden van eiwit en erg makkelijk is om af te vallen.

Mart.
Back to top Find Quote

Ga naar locatie:

User(s) browsing this thread
1 gast(en)