Welcome to Muscleboard, please Login or Create an account to get full access to the forums.

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Verbranding gewicht training

Offline Tigurius Posted 01-09-2014 - 9:39
Bericht: #1
Senior Member

354 Posts
Reputatie: 5
Heey Zwoegers ,

Weet 1 van jullie dat of misschien een bron ergens online ?
Over hoe lang je nog door verbrand nadat je klaar bent met je training ?
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 01-09-2014 - 10:18
Bericht: #2
Senior Member

337 Posts
Reputatie: 3
Heeft extreem veel met je voeding te maken toch? Lijkt me als je flink wat carbs hebt dat het heel anders is als je bijvoorbeeld enkel whey zou hebben of bcaa's. Kan je niet beter helpen dan dit Tongue
Maar niet om flauw te doen, maar wat maakt het uit? Je past toch voeding aan aan de hand van de spiegel.
Back to top Find Quote
Offline Tigurius Posted 01-09-2014 - 11:12
Bericht: #3
Senior Member

354 Posts
Nee voor me zelf ook niet .
Ik kreeg gister de vraag : Hoelang blijft je verbranding ongv op gang nadat je klaar bent met je training . En dan voornamelijk training met zware gewichten niet bv cardio .  Bij haar in de sportschool beweerde ze het tot wel 36 uur ...
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 01-09-2014 - 11:36
Bericht: #4
Senior Member

337 Posts
Hoe ik het zie is dat je voornamelijk verbrandt als je niets eet behalve eventueel wat vet, vandaar ook dat ik niet ontbijt behalve wat vet. Na training wil ik juist aanvullen en bouwen.

*Baseer ik op carb backloading, ben inmiddels helemaal om hoewel ik zelf momenteel maar 1x per week carbs eet. Als je benieuwd bent naar wetenschap erachter kan ik je het boek aanraden en anders gewoon wat artikelen online zoeken.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-09-2014 om 11:40 door Viking18.)
Back to top Find Quote
Offline Tigurius Posted 01-09-2014 - 11:44
Bericht: #5
Senior Member

354 Posts
Daar ben ik het niet mee eens ...
De inname van voeding heeft ook invloed op je metabolisme .   Zowel voor als na je training .  Tevens heb je die voeding nodig van te voren om je de juiste energie te leveren tijdens de training en er voor te zorgen dat je lichaam niet spieren gaat afbreken tijdens het trainen . Na de training heeft het ind juist voeding nodig om te herstellen/bouwen
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 01-09-2014 - 11:48
Bericht: #6
Senior Member

337 Posts
Voor het trainen ben ik het dus niet mee eens. PM me anders even je email, stuur ik je een boekje.
Back to top Find Quote
Offline Tigurius Posted 01-09-2014 - 11:54
Bericht: #7
Senior Member

354 Posts
Dit bedoel ik  ! Smile
http://www.pumpone.com/blog/EPOC.html

Direct voor je training zijn eiwitten het voornamelijkste wat je nodig hebt . Ongv anderhalf uur daarvoor een grote maaltijd met trage carb bronnen om je met genoeg energie te voorzien tijdens je workout .
Tenminste dat is mijn mening Smile

Als ik bv cardio doe op een nuchtere maag neem ik ook amino`s zodat mijn lichaam vet verbrand en mijn spieren met rust laat ( zoveel mogelijk )
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-09-2014 om 11:59 door Tigurius.)
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 01-09-2014 - 12:01
Bericht: #8
Senior Member

337 Posts
Ja voor je training eiwit ben ik het ook helemaal mee eens. 

Carbs dus echt totaal niet. Als je fat adapted bent kun je ook prima je energie halen uit ketonen. Eis is dan wel dat je dit bent en dus je hele dieet hierop aanpast. Ben er inmiddels ook echt heilig overtuigd dat gezonder voor je is, maargoed Tongue

Fijn dat je je bron hebt gevonden Wink
Back to top Find Quote
Offline Tigurius Posted 01-09-2014 - 12:07
Bericht: #9
Senior Member

354 Posts
Altijd al getraind met carbs voor het trainen . Ook in wedstrijd prep . Echt ... die heb je ( ieder geval ik ) nodig voor energie tijdens je workout .

Ben benieuw of er hier verder iemand is die ook zonder een carb maaltijd voor zijn training de gym in gaat
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-09-2014 om 12:08 door Tigurius.)
Back to top Find Quote
Offline Viking18 Posted 01-09-2014 - 12:10
Bericht: #10
Senior Member

337 Posts
Nee jonge Tongue
Back to top Find Quote

Ga naar locatie:

User(s) browsing this thread
1 gast(en)